Wat zijn de voorwaarden om mijn artikel gratis te retourneren?

U kunt onbeschadigde artikelen gratis retourneren onder de volgende voorwaarden:

  • U het artikel retourneert binnen de zichttermijn van 14 dagen. De termijn gaat in op de dag na ontvangst van uw bestelling.
  • Meldt uw retouraanvraag binnen 14 dagen aan via uw account of, indien u geen account hebt aangemaakt, neem contact op met onze klantenservice om uw retourproduct aan te melden. U krijgt dan per e-mail een verzendlabel toegezonden. U kunt geen aanspraak maken op een vergoeding van de retourkosten als u geen verzendlabel hebt aangevraagd via onze klantenservice, dit omdat wij als bedrijf andere voorwaarden genieten bij PostNL dan een particulier. U krijgt van ons hetzelfde aantal retour-verzendlabels gelijk aan het aantal colli welke wij aan u verzonden hebben.
  • Bij zichtbare gebruikssporen, missende accessoires of een ontbrekende verpakking heeft u geen recht meer op het volledige aankoopbedrag. In dit geval krijgt u van ons een deelvergoeding. Deze is altijd 75% van het oorspronkelijke aankoopbedrag. Het kan voorkomen dat de verpakking van het product niet geheel in originele staat terugkomt. In dit geval krijgt u het volledige aankoopbedrag alsnog terug. De verpakkingsdozen mogen niet zijn beschreven. Het product dient te worden teruggestuurd met alle geleverde toebehoren en -indien redelijkerwijs mogelijk- in originele staat en verpakking. Wij adviseren daarom altijd de verzenddoos en originele pakking zorgvuldig open te maken, zodat u deze weer kunt gebruiken om de bestelling terug te sturen. Verpak het product in geen enkel geval los in een doos zonder de lege ruimtes op te vullen. Als een lamp, accessoire of onderdeel kunnen bewegen in de verpakking zullen deze onherroepelijk schade oplopen tijdens het vervoer. Wij kunnen het aankoopbedrag dan ook niet (volledig) crediteren. Indien uw artikel is beschermd door luchtkussenfolie aan de buitenzijde, dient u deze ook te gebruiken wanneer u het artikel retourneert. De evt. gemaakte montagekosten of z.g. comfort bezorgingen zijn voor uw eigen rekening.
  • Losse lichtbronnen zijn uitgesloten van "gratis" retour zenden. Dit omdat de kosten hoger zijn dan de waarde van de lichtbron.

Retourformulier

Om de afhandeling van de retourprocedure zo spoedig mogelijk te laten verlopen verzoeken we u vriendelijk, na aanmelding bij de klantenservice, het retourformulier wat u van ons per mail krijgt in te vullen. U dient dit volledig ingevulde retourformulier en de (kopie) factuur mee te sturen in de verpakking. Let op: Bij onvolledig ingevulde formulieren wordt uw retourzending niet in behandeling genomen!

Wat kan u van Straluma verwachten?

 Zodra wij uw retourpakket hebben ontvangen, sturen we u een bevestiging per mail. Vervolgens gaan we aan de slag met de door uw gewenste oplossing.

Wenst u uw geld terug?

  • Binnen 5 werkdagen na bevestiging van de ontvangst van uw product storten we het aankoopbedrag terug op hetzelfde rekeningnummer als waarmee u de betaling hebt verricht. Mocht het rekeningnummer onbekend zijn bij ons, dan nemen wij vanzelfsprekend contact met u op.

Wilt u een nieuw product ontvangen?

  • Nadat wij uw pakket hebben ontvangen heeft u het nieuwe product, mits voorradig, een dag later in huis (weekend uitgezonderd).
  • Is het nieuwe product goedkoper? Een eventueel restbedrag ontvangt u binnen 5 werkdagen op uw rekening.
  • Is het nieuwe product duurder? U ontvangt van ons een betaalverzoek, via Buckaroo, voor het restantbedrag. Na de ontvangst van uw betaling, sturen wij u het product zo spoedig mogelijk toe.
  • Mocht het product niet meer te bestellen zijn, dan storten we het aankoopbedrag terug op dezelfde rekening als waarmee u hebt betaald.  

Meer vragen over bestellen: